Představte si takového docela obyčejného venkovského balíka. Člověka, který jaktěživo neopustil svou rodnou vesnici a vesměs jen tak posedává ve světnici a sní o tom, že bude jednoho dne slavný. Jenže ona sláva se ne a ne dostavit. Občas mu sice do oken nahlédne nějaká ta místní zvědavá drbna, jež ale pokaždé zjistí, že se uvnitř nic zvláštního neděje, a jde si zase po svých, aniž by o dotyčném roznášela po vsi alespoň nějaké ty klepy.
O takovém člověku tak vlastně skoro nikdo neví. A naděje na to, že by se stal středem zájmu, jsou logicky pramalé.
A pak si představte třeba herce. Dnes a denně vystupuje před diváky na prknech znamenajících svět, zazářil i na televizní obrazovce a plátnech kin, leckdy se mihne jeho fotografie v novinách nebo na internetu. Všichni ho znají, chtějí po něm autogramy a společné snímky a nejedna lepá děva by byla štěstím bez sebe, kdyby si ji vzal nebo s ní aspoň skončil v posteli.
O takovém vědí všichni a je známý tak, že musí své ctitele a obdivovatele pomalu odhánět.
Co ty dva od sebe dělí? Proč je jeden tolik známý a po druhém ani pes neštěkne?
Odpověď je jasná. Zatímco ten druhý činí vše pro to, aby nesešel lidem z očí, a proniká, byť jenom zprostředkovaně, až do cizích příbytků, ten první tak nečiní. A je logické, že lidé to sami za toho prvního činit nebudou.
Chce-li se onen venkovský balík stát slavným, musí pro to něco udělat.
Cokoliv, co mu není proti srsti. Měl by třeba aspoň vyjít na zápraží a dát se s někým do řeči, nebo se alespoň ukázat těm, kdo o řečnění s ním nestojí. Pak by měl něco – vcelku lhostejno co – udělat; něco, čeho by si okolí všimlo. I kdyby se měl třeba jenom poprat v hospodě, ukrást v samoobsluze bonbony za pár korun a dělat děvčatům ve zšeřelém parku nemravné návrhy. Přičemž je jasné, že kdyby byly jeho počiny slušnější a mravnější, udělal by lépe. A také by neuškodilo, kdyby vešlo ve známost, že se zná s někým důležitým a známým, a kdyby s ním byl viděn. Pak by se veřejnost začala zajímat i o něho.
A s internetem je to nejinak. Kdo si jenom založí internetovou stránku, nemůže s velkými úspěchy počítat. Aby se stal web známým a vyhledávaným, musí se prezentovat, musí na sebe upozorňovat, musí být zaškatulkován mezi weby důležité, které na něj mají přinejmenším odkazovat.
Což se ale nestane samo od sebe. Na to je tu .
Služba, kterou by měl majitel každého webu rozhodně vyzkoušet. Tedy nechce-li být do smrti jako ten venkovský balík.